主頁 香港電台網站 1949-59年 1960-69年 1970-79年 1980-89年 1990-99年 網上中華五千年
主題簡介 專題討論  

歷史小字典
人物 政治
戴卓爾夫人 南京條約
鄧小平 北京條約
  中國共產黨

返回

 

1982年9月,戴卓爾夫人率領英國政府高層代表團訪問中國,訪問團出發之前,英方早已放出風聲,強調「三個條約有效」,亦即係1842年中國割讓香港島的南京條約,1861年中國割讓九龍半島南端的北京條約,都明確指出英國擁有永久統治香港島同九龍半島南端的主權,中國無權收回,中英兩國需要談判的是1898年英國向中國租借的新界租約於1997年期滿之後的安排。英方聲稱,沒有英國人的管治,香港不會再有經濟繁榮。

1982年9月24日,鄧小平在人民大會堂接見戴卓爾夫人訪問團。

鄧:首相閣下,歡迎你率領英國政府官員黎到中國首都,我代表中國共產黨、中國政府,同埋中國人民,熱烈歡迎。(鼓掌)

戴:鄧先生,我地有機會黎到呢個偉大既國家進行訪問,感到十分榮幸。現在係重要的時刻,中國政府同英國政府,都需要以卓越既智慧,解決兩國之間懸而未決既重大問題。

鄧:請首相閣下講清楚。

戴:我地關注既,係香港既問題。香港同九龍既主權永久屬於大英帝國女皇陛下以及其繼承人,呢一點係得到1842年同1861年中英兩國簽訂既條約所確定既,唔應該有任何質疑。兩國需要解決既,係1997年之後,新界地區既租約問題。鄧先生,中國政府必須明白,香港從一個細小既漁港,發展成為今日經濟繁榮既大都市,就係因為得到英國既管治,英國既制度、法律,令到香港安定繁榮,假如失去左英國既管治,香港將會黯然無光,呢種改變,一定唔係鄧先生同中國政既願望。如果中國同意英國係1997之後,繼續管治香港,英國政府可以考慮中國所提出既主權要求。鄧小平先生,容許我提醒閣下,維持香港繁榮穩定,需要英國人留落黎,香港問題如果處理得唔好,會有災難性後果。

鄧:多謝首相閣下既提醒,我亦有三點,希望英國政府留意,一個係主權問題,中國政府從來不承認不平等條約,香港全部主權於中國,係毫無疑問既,中國係香港主權問題上,冇任何迴旋餘地。主權問題絕對唔可以討論,時機成熟,中國必定收回,我要明確肯定,1997年中國將收回香港,中國所收回既地方,不單止係新界,而且包括香港島、九龍半島。中國同英國,必須係呢個前提之下進行談判,商討解決香港問題既方式同方法。再一個係,1997之後,中國採取乜野方式黎管理香港,保持香港繁榮。我地認為,係中國管理之下,需要實行適合於香港既政策,所以,我地係宣布收回香港既同時,亦會宣布1997年之後係香港實行既制度同政策。第三個係,中國同英國政府需要妥善商談如何使到香港由現在到1997年既15年期間,不出現大波動。首相閣下,我要說明,中國政府作出以上決策之前,各種可能性都已經估計過。假如兩年之內中英兩國冇法子談判出一個適當既解決方案,中國將重新考慮收回香港既時間同方式。

戴卓爾夫人在會見鄧小平之後,步出人民大會堂,在走落台階的時候,失足跌倒,在全世界傳媒鏡頭面前,顯示英方的談判策略全盤失利,香港必將於1997年回歸中國。
 
1980-89 戴卓爾訪華 中華文化頻道